Annatrans sa

performance - compétence - confiance

annatrans-sa.be

Historiek

De beginjaren van Annatrans

In 1970 openen Luc Gobyn en zijn vrouw, Marie-Anne, een benzinestation en een garage voor auto's van alle merken. Twee jaar later breiden ze hun activiteit uit met plaatselijke pechverhelping voor personenwagens en vrachtwagens.

In 1982 verleggen ze hun grenzen door in heel Europa pechverhelping aan te bieden. Maar het echte avontuur begint pas in 1986 met de overname van Annatrans, een firma die huiftransporten regelt in binnen- en buitenland. Luc Gobyn en Marie-Anne gaan een nieuwe uitdaging aan: repatriëring en transport van auto's. Zeven jaar later neemt de firma Vamatrans over, dat ook gespecialiseerd is in huiftransport.

Auto's transporteren in heel Europa

In 1996 specialiseert de firma zich definitief in het transport van auto's. Vandaag legt Annatrans zich hoofdzakelijk toe op het internationale transport van auto's, wat trouwens 85 % van zijn activiteit uitmaakt. Toch geeft de firma ook het huiftransport niet op en beschikt ze nog over een aantal huifopleggers.

Welke bestemmingen het vaakst worden aangedaan? De Benelux, Frankrijk, Duitsland, Italië, Zwitserland, Spanje, Portugal en nog veel andere landen (Zweden, Denemarken enz.).

Partner van de allergrootsten

Annatrans werkt voor alle grote pechverhelpingsdiensten en leveranciers van nieuwe en tweedehandswagens in België, en voor vertegenwoordigers (autohandelaars) en groothandelaars in Frankrijk.

Superieure dienstverlening

De vrachtwagens voor internationaal autotransport hebben een grote cabine, zodat de chauffeurs in heel comfortabele omstandigheden kunnen reizen. Daarnaast worden ze regelmatig gecontroleerd om hun veiligheid en de veiligheid van hun lading te waarborgen. Beter nog: de vrachtwagens worden voortdurend gevolgd via satelliet, zodat de chauffeurs, die allemaal een gsm hebben, in contact kunnen blijven met de hoofdzetel. Alle vrachtwagens hebben een Belgische nummerplaat en worden bestuurd door een vaste Belgische of Franse chauffeur om problemen te vermijden. Annatrans zet bijgevolg geen toeleveranciers of gehuurde vrachtwagens in.

Omdat we zo begaan zijn met het milieu zijn negen op de tien vrachtwagens van Annatrans ecologisch. Dat betekent dat ze voldoen aan de Euro V-norm. Allemaal zijn ze omnium verzekerd, met een CMR-verzekering en een verzekering voor getransporteerde voertuigen. Ze beschikken ook over de nodige administratieve documenten om de transporten volledig naar de letter van de wet uit te voeren.

De vrachtwagens krijgen hun onderhoud in de garages van Annatrans voor courante onderhoudsbeurten en kleine pech. Voor grotere pech en problemen werkt Annatrans samen met Spillier – De Cock uit Harelbeke.

Topfirma

Inmiddels is het familiebedrijf uitgegroeid tot een kleine holding met 42 mensen in dienst, onder wie Luc Gobyn en Marie-Anne Fermantel, hun kinderen, Alexandre en Charlotte Gobyn, die de fakkel van hen zullen overnemen, 4 bedienden en 34 chauffeurs.

De groep LAMAC bestaat uit:
- Widego, gespecialiseerd in pechverhelping en repatriëring van voertuigen;
- Annatrans, gespecialiseerd in repatriëring en transport van auto's;
- Vamatrans, huiftransport en transport van auto's;
- GL Car, onderhoud van vrachtwagens en auto's.

annatrans sa
rue de plavitout 174 - 7700 mouscron - belgium - tél.: +32 (0)56 84 36 22 - fax: +32 (0)56 34 53 16 -